tisdag 25 maj 2010


Pust vad tiden går fort, jag har inte hunnit skriva sedan den 10 maj......

Njöt av Brösarps backar med alla vackra gullvivor under Kristi Himmelsfärdsdag. Besökte också Fritjof Nilsson Piratens grav, har aldrig tänkt på att den saknar namn.
Tisdagen den 18 maj hade jag förmånen att åka till Stockholm för att utbilda mig till examinator för SIQ. Att bli examinator är ett sätt att utveckla sig själv och sin organisation genom att lära av andra. Som examinator i Kvalitetsutmärkelsen Bättre Skola får jag möjlighet till en kostnadsfri utbildning i verksamhetsutveckling. Jag får tillgång till brett nätverk och lära känna ledande skolor. I september åker jag till Borås och får ytterligare 3 dagars utbildning. Spännande!!
I fredags träffade jag en företrädare från ESF, mål 2. Vi har gjort en ansökan på 3,7 miljoner för vidarutveckling och fortbildning av personal. Första gången fick vi inga pengar, men skam den som ger sig.
Mycket tid går till klasskonferenser, men inte minst till att skriva schema inför nytt personalsystem .....
Njut av våren, det gör jag.
Hälsningar Monica