tisdag 21 september 2010

Vilka fantastiska medarbetare jag har, jag är så stolt över dem och över vår skola. Hampus och Simon som visade runt skolinspektionen skötte sitt uppdrag med glans.

Alla elever som deltog i intervjuer fick frågan; vad är negativt med Kungshögsskolan. Alla var nöjda och hade inget att klaga på. De punkter vi ska vidareutveckla är befogade och det ser jag inte som kritik utom som att vidareutveckla skolan.

På torsdag är det studiedag, förmiddagen handlar om hur vi ska nå högre måluppfyllelse och eftermiddagen föreläser Anders Jönsson.

Anders Jönsson är lektor i naturvetenskapernas didaktik vid Högskolan Kristianstad.
Hans avhandling fokuserade bedömning för lärande och föreläsningen är på många sätt en tankemässig resa där bedömningens olika aspekter och funktioner belyses.


Hoppas jag är klar med min kvalitetsredovisning innan helgen...

Hälsningar Monica