tisdag 14 september 2010

Pust, förra veckan var jag i Borås 3 dagar för att bli examinerad i SIQ modellen. Det innebar en mycket god utbildning i att kartlägga en helhetssyn på skolan. Detta är SIQ´s vision ."Ett Sverige där alla organisationer utvecklar ett kundfokuserat, hållbart agerande och tar tillvara människors och verksamheters fulla potential".
Om jag blir godkänd som examinator kommer jag besök och kartlägga en skola under vecka 45.

Här hemma väntar vi på Skolinspektion en som kommer imorgon. Idag gick jag en rundvandring med Hampus och Simon från åk 6. Vilka trevliga och goa´killar. De kan nog verkligen göra reklam för vår skola.

Jag har gått igenom de förbättrings områden vi fick 2005 från det dåvarande Skolverket.
Jag har lärt mig mycket och har fått en god målkunskap på ALLA elever i ALLA ämnen.

Mellan SIQ och skolinspektion skriver jag kvalitetsredovisning och arbetar med lönesättning.

I våras ansökte jag för Kungshögsskolans del om att bli Pilotskola i 1 till 1. Vi lyckades bli en Pilotskola!!
Det innebär att alla elever kommer att få en dator samt att alla pedagoger i skolan får en dator. Vilket lyft för lärare och elever.



Nästa vecka är det skolråd och jag ska också delta i ett föräldramöte.

Hälsningar Monica