onsdag 1 september 2010

Vad det kan hända mycket under en vecka, redan onsdag idag. Mycket handlar om lönesättning av personal, ett viktigt arbete, det får bara inte bli fel eller orättvist.

Igår träffade jag våra tre socialrådgivare. De finns i Oxie fram till jul för att stötta elever och målsmän, avser elever i skolår 6-9.
Det kan handla om ungdomar som har stor skolfrånvaro eller ungdomar som själv vill ha hjälp
Från skolan sida kan vi söka hjälp för ungdomar som "är barn i riskzon".
Idag kommer socialrådgivarna och presenteras inför grundskol lärana.

I våras ansökte jag för Kungshögsskolans del att få delta i projektet "1 till 1". OM vi får ett positivt svar innebär det att alla elever och lärare får en dator.
Tänk vad det hade kunna vidareutveckla vår verksamhet. Jag håller tummarna!!

Under eftermiddagen kommer jag att möte grundskollärarna. vi ska då enas om våra nya miljömål, diskutera praktisk matematik samt få information om Etwinnings matteprojekt som vi har på skolan.

Imorgon eftermiddag träffar jag vår ekonom och går igenom plus och minus. Vi ekonomi bör ligga bra till!

Fredag 8.45 inviger vi årets nya kamratmedlare. Detta uppdrag är viktigt för oss alla. Kamratmedlarna ser den som är ensam, kallar på vuxen vid bråk eller försöker utreda problem enligt den mall de övat på.

Nästa vecka åker jag upp till Borås på måndag kväll, stannar där tom torsdag. Kommer då att bli utbildat examinator för SIQ. Det blir säkert spännande och innehållsrikt, men vi har redan blivit varnade om att det blir jobbigt.

Trevlig helg
Monica