måndag 28 januari 2013

Veckan rullar på och inget utöver det vanliga finns på agendan. Jag fortsätter med mina klasskonferenser och medarbetarsamtal. Imorgon är det terminens första möte med processtödjarna. Det ska bli intressant att höra deras reflektioner över implementering av den nya läroplanen. Läroplanen är ju inte så ny nu, men det krävs ett digert arbete att få den på pltas. Funderar nu på vår lilla grupp, vad är bäst för den? Hur ger vi den trygghet som en liten grupp elever behöver och samtidigt följer skollag? Är det alltid en liten grupp som är det bästa eller???? Torsdag em ska jag på Smartboardutbildning. Det gäller att jag som skolledare ligger i framkant, eller i alla fall gör så gott jag kan. Veckan avslutas med att Eva Hallberg och jag går igenom vår timplan, allt för att eleverna ska nå målen och få bra omdöme. Gläder mig åt att julrosen blommar, fantastiskt! Monica