fredag 11 januari 2013

Äntligen tillbaka på min blogg.... En blogg ska användas, uppdateras och hållas aktuell, så har inte varit fallet med min blogg på länge. Jag är nu tillbaka efter semester och sjukdom, härligt. Jag arbetar på världens bästa skola, intresserad och engagerad personal. Personal som ställer krav på våra elever, denna kombination är perfekt! I måndags var det studiedag, då hade alla lärare i Oxie ynnesten att lyssna på Atle Johansen. Vilken fantastisk föreläsare! jag förstår att han har blivit utnämnd till årets inspiratör. Vi fick lära oss om "sss", dvs att vi är smarta, snabba och snygga. Att vi mår gott om arbetsplatsen sjuder av liv och styrs av glädje. Vikten av goda historier och ha kul på jobbet. Konkreta nycklar för att skapa ”vi känsla” på arbetsplatsen. Konsten att lyckas på hemmaplan. <
Personalen på fritidshemmet och i förskoleklass lyssnade på Lasse Linsjö. Lasse har tidigare arbetat som psykolog hos oss, vi har också tidigare haft honom som föreläsare. vilken källa av kunskap Lasse har. Att han sedan delar med sig av kunskap på ett fantastiskt sätt gör inte del hela sämre. I onsdags träffade jag alla lärare som undervisar i matematik. Vi diskuterade i innehåll i den satsning staten ska göra för matematik. Vi var överens om att söka pengar till Matematiklyftet. Vi har dessutom en lärare som vill utbilda sig till handledare. Ansökan ska vara inne senast den 8 februari. Nästa vecka kommer åter Joacim Thornström och ger fortbildning i IT, viktigt att fylla på efter hand.