fredag 20 maj 2011

Hej
En vecka som varit full av intervjuer. Några tjänster har kommit på plats, vi väntar på den sista. Vi har hittat jättebra lärare och förskollärare, bra medarbetare till den redan duktiga skara vi har.
I onsdags var det studiedag för grundskollärarna. Vi fortsatte med "skola 20112. Denna gången handlade det om bedömning och betyg. Tack Inge-Marie Svensson från Malmö högskola, du skingrade många frågetecken och gav mycket bra information.
När vi kom tillbaka till skolan hade den upptryckta läroplanen kommit, tyvärr inte i så många ex som vi har lärare. Jag gjorde en efterbeställning, all personal måste ha ett eget ex. Efterbeställningen kostade "bara 15.000 kr". Pust!!

Linda och jag gjorde vår kalendarium för 2011/2012 klart. Det känns konstigt att skriva in vad som händer maj 2012.

Nästa vecka får vi en sammanställning på de enkäter pedagoger svarat på, avser IT. Det ska bli spännande att se vad vi behöver putsa ytterligare på.

Onsdag har jag mitt sista mentorsbesök, det har varit en spännande resa. Tack Rolf för en fantastisk resa, nu får jag segla vidare själv.

Njut av försommaren, alla maskrosor är borta, gräset klippt, potatisen kupade och daliorna på plats. Nu ska jag bara njuta.
Hälsningar Monica