torsdag 31 mars 2011

Ikväll har vi arbetsplatsmöte med sååå många punkter. Hoppas vi hinner med alla. Några av punkterna tar mer tid och vissa kräver lite samtal. Vi kommer att prata om allt från biogas till lärarlegitimation, en spännande kväll. Om en stund träffar jag personalen från Malmö skolrestaurang vi ska diskutera hur vi rent praktiskt samlar matavfall. Matavfallet kommer sedan att hämtas för att så småningom bli biogas. Det passar oss utmärkt vi har ju redan "Grön flagg". Igår var jag på systemägarmöte med SELMA och Pednet. Vad jag lär mig mycket tekniskt på dessa möten. Hoppas Malmö stad väljer Google ups i sk molntjänst. Det blir billigare för Malmö stad, vi kan använda tjänsten i Iphone och Ipad samt alla elever i vårt skolsystem kan använda tjänsten. Under förmiddagen har vi gått igenom alla medarbetare inom vårt rektorsområde vad gäller nya löner. Alla hade förberett sig mycket bra, rättvis lönesättning är av största vikt. Imorgon är det redan fredag, Linda och jag börjar dagen med att träffa Mattias ekonom, det gäller att hålla koll på våra pengar. Trevlig helg, njut av vårvädret, det ska jag göra. Hälsningar Monica