onsdag 25 augusti 2010

Höststorm i augusti, vad har hänt med vårt klimat??

Igår träffade jag Skolinspektionen för första gången, ett välutbildat och trevligt gäng. Självklart har jag lite fjärilar i magen inför inspektionen den 15 och 16 september. Jag är stolt över vår skola och allt det goda arbete som görs. Hoppas Skolinspektionen delar min uppfattning.

Idag har jag träffat utvecklingsgruppen från förskolan. vi har gått igenom arbetsgång för de medel som Ingemarssons fond gett till förskolorna i vårt rektorsområde. Pallkragar med växter är på plats, nu ska motorikslingor och uterum planeras. Uterummen ska ju "byggas" av växter och mer avdela. Nu får personal fundera och diskutera.

Vi håller också på att uppdatera vår riksanalys, det finns en bra mall på arbetsmiljöverket vi kommer att använda.

Imorgon eftermiddag ska jag åter träffa min mentor, sedan är det snart helg igen.
Hälsningar Monica