torsdag 22 april 2010

Tiden rusar iväg och det märks att terminen börjar gå mot sitt slut. Anställning av vår nya ma/no lärare är klar. Richard börjar arbeta hos oss i augusti. Spännande att få en ny medarbetare. På måndag ska jag intervjua en vik lärare för idrott och hälsa. 41 personer har sökt vårt vikariat så nog ska vi hitta rätt person.

Imorgon är jag på Malmö högskola och får ta del av aktuell forskning inom skolan.: Vad sker på matematiklektioner? Barn i behov av särskilt stöd-hur ser stödet ut?

På lördag är det öppet hus för alla intresserade, både elever och målsmän. Hoppas det kommer många till oss, trots konfirmationer, idrottstävlingar mm.

Torsdag nästa vecka träffar jag en rep från ESF rådet. Vi ska ju självklart göra ännu en ansökan för att kunna fortbild personal såsom de och jag önskar! I september ska ansökan vara inne, mycket jobb återstår innan dess.

Tisdag kväll följer jag med barnbarnen på simträning, härligt att få ta del av.

Trevlig helg, snart är det Valborg.