tisdag 4 augusti 2009

Så var årets semester slut och jag är tillbaka i skolan igen. Härligt att längta till jobbet, tycka arbetsuppgifterna är intressanta och ha kanonbra medarbetare.

Allt vad gäller byggnation skulle ha varit klart, så är tyvärr inte fallet. Det ser ut som en byggarbetsplats på skolgården, våra nystädade lokaler är grå av damm. Förhoppningsvis är det mesta klart innan eleverna kommer hit.

På fritidshemmet är det lugn och ro, få elever är där, ett annat tempo nu än vad det är i vanliga fall.

Nästa vecka börjar grundskollärarna och snart är allt som vanligt igen. Under tisdagen och onsdagen har vi fortbildning/planering för all personal. Under tisdagen kommer Fredrik Eklöf från Hassela och föreläser om förhållningssätt
På onsdag fm besöker vi Katrinetorp och får genom Stadsantikvarie Anders Reisnert kunskap om denna vackra byggnad.

Imorgon går jag igenom alla elevers LUS resultat, detta är ett av alla instrument för att hitta elever som inte har tillräcklig kunskap.
Innan sommarlovet gick jag och min bitr rektor tillsammans med våra spec lärare igenom alla klasser och alla elever. De nya testen som görs i åk 3 är också en bra indikator för att hitta svaga elever.

Övrig tid ska jag ägna åt att skriva den sk kvalitetsredovisningen, ett jätte arbete....

Hälsningar Monica