tisdag 9 juni 2009

Redan är det tisdag och idag har jag endast suttit i möten hela dagen. Under förmiddagen gick jag och min bitr rektor igenom alla elever vi har på skolan med särskilda behov. Vi hade också vår resurslärare och läraren som har ansvar för svenska som andra språk med oss.
Med stort tålamod och noggrannhet gick vi igenom alla klasskonferens protokoll. De elever som har störst behov ska prioriteras, vissa elever behöver till och med egen undervisning varje dag.

Imorgon ska jag ägna hela dagen åt att skriva, dels ska underlag till vårt infohäfte lämnas till tryckning, dels ska hela kvalitetsredovisning för läsåret snart vara klar.
Arbetet med kvalitet är något vi arbetar med hela året. Det jag ska göra är att i ord beskriva vad, hur,varför, samt hur vi har planerat att arbeta vidare.

Imorgon kväll är det tid att sitta ner och författa talet till avslutningen. De röda rosorna till årskurs sex eleverna är redan beställda. Pensionärerna är inbjudna till avslutningen och sommartårtan är bokad.
Nu är det bara sommarvädret vi väntar på.

Hälsningar Monica