tisdag 8 maj 2012

Pust, maj månad, då går tiden dubbelt så fort som annars. Ser att jag inte har skrivit i min blogg på flera veckor, det måste bli ändring på det.
Idag har våra sexor haft nationellt prov i engelska, ska bli spännande att höra om deras resultat. Jag är dock övertygad om att det gått bra. elever idag i åk 6 är sååå duktiga i engelska.
I fredags var det fotbollsfinal, grattis 6b ni var jätteduktiga. Kul att det var blandade lag, dvs både flickor och pojkar.
Nu jobbas det med friskvård och lämpligt ätande, hälsopokalen hägrar. Nu gäller det att röra på sig, äta rätt och inte bli körd till skolan.
Maj månad är en månad då mycket ska avslutas. För lärarna ligger ett tungt arbete framför dem, allt ifrån IUP till skriftliga omdömen. Denna veckan startar vi också med klasskonferenser.

Gunnel Kroon ska ju gå i pension, det innebär att vi håller på att intervjua en ersättar.  Vi har faktiskt 44 sökanden, inte illa.

Nästa vecka är ju kort och dessutom är det studiedag på onsdag.

Även om inte jag får en hälsopokal så får jag gå och träna,
hälsningar Monica