fredag 2 mars 2012

Fredag och stålande sol, vad kan vara bättre.??
Om en stund har vi ännu ett byggmöte. Vid detta tillfälle kommer arkitekten att få fundera över hur vi kan lägga till yta för fritidshem.
Med de nya prognossiffror som kommit räcker det inte med bara klassrum.
Jag oroar mig redan för när prislappen på bygget kommer.

Jag träffade 2 av mina lärare som sitter i vår IT grupp i tisdags. Vi funderar över hur vi på bästa sätt kan lägga en tydlig krav specifikation på IT kunskaper.
IT är ju inte bara att spela spel, det kan nog de flesta av våra elever. Nej vi ställer betydligt större och tydligare krav. Elever ska ha rätt fingersättning, kunna spara öppna dokument. Vad är skillnaden på att spara och spara som. Får jag som elev klippa in vilken bild som helst? Får jag lägga in vilken musik som helst?
Är det en "PIM ligth" som våra elever ska ha som förebild?

Idag har jag gjort en sammanställning över hur många olika språk våra elever har, hela 30!!
Nästan ett litet FN

Ha en trevlig helg, jag ska äta en god lunch med maken i Lund imorgon.
Hälsningar Monica