onsdag 17 juni 2009


Snart är det årets vackraste och ljusaste årstid, midsommar. Vi ser väl alla fram emot våra olika traditioner. Hoppas vi får några jordgubbar, trots det förskräckliga väder vi hade i fredags.


Idag har jag skickat iväg en ansökan till Skolverket via Malmö stad om bidrag för utveckling av undervisning i matematik till våra skolor i Oxie. Hela ansökan blev på nästan 1,5 miljoner kronor. Tänk om vi hade fått dessa medel, vad det hade kunnat ge mycket till alla våra elever!

Stadsbidraget syftar till att stimulera och stärka skolornas eget utvecklingsarbete med att höja kvalitén i matematikundervisning. Stadsbidraget ska ses som en komplettering till övriga insatser. Denna satsning ska också leda till ökad måluppfyllelse.



I eftermiddag ska jag köpa jordgubbar till barnen på fritidshemmet. Traditioner är viktiga. Tänk så många olika uppdrag ett rektorsjobb kan innehålla.


Imorgon är det sista arbetsdagen för grundskollärarna, de har då sk inläsningsdag och förkovrar sig då i svenska som andra språk.


Jag träffar min ledningsgrupp för sista gången denna terminen. Vi kontrollerar då så det mesta är klart.


Nästa vecka ska jag ägna åt att skriva kvalitetsredovisning, det tar sin lilla tid.
Jag önskar nu alla mina läsare en trevlig helg
Monica