tisdag 12 maj 2009

Rektorn har ordet


Detta är en premiär av min blogg för mig och Kungshögsskolan.
Jag hoppas på detta sätt nå fler föräldrar än bara via vår hemsida.
I denna blogg har jag tänkt och beskriva stort och smått som händer i skolan.
Eleverna i årskurs tre och fem har snart avslutat sina nationella prov. Det är alltid lika spännande att se resultaten.
Vad gäller nationella prov i årskurs tre är det ju första gången. Det innebär att jag tillsammans med min personal går igenom resultaten, ger vi rätt undervisning??
Våra elever i årskurs tre har just avslutat sin Skåneresa. Jag vet genom egen lärarerfarenhet att det ger mycket att se i verklighet det som studerats tidigare i klassrummet. Hoppas alla fått en trevligt och givande upplevelse.
Imorgon och på fredag ska jag och rektor på Tingdammskolan intervjua skolbibliotekarier. Vi ska anställa 2 skolbibliotekarier som ska arbeta för att öka läsintresset hos eleverna i årskurs 1-3. Tjänsterna ska täcka Kungshög, Tingdamm och Blankebäck. Dessa extra tjänster betalas av Staten.
Hälsningar Monica Hultberg